طراحی و تولید محتوا

هدف از این مقاله، بررسی جامع طراحی و تولید محتوا است. بنابراین، در ابتدا باید با فرایند تولید محتوا و کارایی آن آشنا شویم.

با شنیدن نام تولید محتوا به یاد چه چیزهایی می‌افتید؟ خیلی از شماها ممکن است به یاد مقاله و تحقیق نوشتن و یا حتی انشا نویسی بیافتید. باید ذکر کرد این حدسها تقریبا درست هستند. بله، تولید محتوا به نوعی تالیف و نگارش یک محتوا برای انتقال یک یا چند پیام است.

به منظور طراحی محتوای برتر، نیاز به رعایت شرایط خاصی وجود دارد که فردی که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کند، باید با دقت آنها را در نظر بگیرد و با تسلط و مهارت کافی اجرا کند. تولید محتوا به انتشار هر نوع مطلب و محتوایی به منظور انتقال پیام، اشاره دارد.

تولید محتوا در حوزه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ بسیار رایج است و از آن به طور گسترده استفاده می‌شود. دیجیتال مارکتینگ به استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات اشاره دارد. علاوه بر این، بلاگ‌نویسی نیز به طور گسترده در زمینه تولید محتوا به کار می‌رود. برای ایجاد یک محتوا، لازم است دو شرط اصلی و اساسی، که عبارت است از:

  • موضوع محتواسازی
  • هدف از محتواسازی

ضرورت طراحی و تولید محتوا

در این قسمت نیاز است تا بفهمیم چرا طراحی و تولید محتوا ضروری است. برای دادن پاسخی معتبر به این سوال، باید به کاربرد تولید محتوا در دنیای دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنیم. امروزه، تبلیغات به عنوان راهکار اصلی برای معرفی یک کسب و کار مورد توجه قرار می‌گیرند. برای صاحبان کسب و کار، استفاده از روش‌های تبلیغاتی مختلف بسیار حائز اهمیت است تا بتوانند به خوبی معرفی و تبلیغ کسب و کار خود را انجام دهند. یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از روشی است که به مخاطب نزدیک شویم و از طریق برقراری ارتباط دوطرفه و نزدیک با مخاطب، به اهدافمان نزدیک شویم. به طور خلاصه، تولید محتوا ضروری است.

در واقع ضرورت تولید محتوا از جایی شروع شد که صاحبان کسب و کار به خوبی درک کردند که حتی اگر در فروش خود موفق باشند، نمی‌توانند ارتباط دراز مدت با مخاطبان خود برقرار کنند و از آن‌ها مشتریان وفادار بسازند. بنابراین، آن‌ها به فکر این افتادند که از طریق تولید محتوا، به مخاطبان خود نزدیک شوند و با برطرف کردن نیازهای آن‌ها، مشتریان وفادار و پایداری ایجاد کنند.

  • با چنین نیاز و طرز تفکری  بود که محتواسازی آغاز شد و به سرعت رونق گرفت. در نتیجه، صاحبان کسب و کار قادر بودند به مخاطبان خود نزدیک شوند و با آگاهی از نگرانی‌ها و نیازهای آن‌ها ارتباط برقرار کنند. اگر صاحب کسب و کاری درباره خدمات خود توضیحاتی در قالب محتوا ارائه دهد و به مشتری در فرآیند تصمیم گیری بهتر همراهی کند، می‌توان این کار را به عنوان یک ارزش دادن به مشتری در نظر گرفت.

    با استفاده از یک محتوای مناسب و صادقانه، می‌توان مخاطب را به خوبی جذب کرد. تولید محتوا می‌تواند با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف، به سه شکل زیر انجام شود:

    • محتوا متنی
    • محتوا صوتی یا پادکست
    • محتوا تصویری و یا موشن گرافیک

تولید محتوای سایت

در فرآیند تولید محتوای سایت، بیشتر با محتوای متنی سر و کار دارم، از جمله صفحات محصول، پست‌های بلاگ و لندینگ صفحات خدمات. البته باید توجه داشت که هدف ما فقط قرار دادن کلمات در کنار هم نیست بلکه تلاش می‌کنیم محتوا را به شکلی منحصر به فرد و هدفمند ارائه دهیم.

در واقع، وظیفه شما بسیار بیشتر از تهیه محتوای متنی است. شما باید همچنین تصاویر، ویدیوها، اینفوگرافیک و حتی محتوای صوتی مانند پادکست را نیز در نظر بگیرید. به همین دلیل باید با انواع محتوای متنی، بصری و صوتی آشنا باشید.

از اهداف مهم تولید محتوای سایت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جذب مخاطب از راه نتایج ارگانیک گوگل؛
  • تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه؛
  • جذب مشتری از طریق برقراری ارتباط؛
  • نشان‌دادن اعتبار و تخصص

تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوا برای اینستاگرام با وبسایت متفاوت است. نمی‌توانید یک مقاله ۲۵۰۰ کلمه ای مانند “تولید محتوا چیست” را در کپشن اینستاگرامتان قرار دهید. حتی اگر اینستاگرام هم به شما اجازه دهد، مخاطب از دست شما فرار می‌کند!

آماده‌کردن تصاویر برای پست‌های بلاگ اهمیت زیادی ندارد، اما برای کسب موفقیت در اینستاگرام، بدون تولید محتوای بصری نمی‌توانید موفق شوید.

موارد مهمی که نیاز دارید، عبارت‌اند از:

  • محتوای متنی برای استوری یا کپشن پست؛
  • محتوای بصری برای پست و استوری؛
  • محتوای آموزشی برای پاسخ‌ دهی به سؤالات کاربران؛
  • محتوای ویدئویی با کیفیت و سرگرم‌کننده؛
  • محتوای تعاملی همچون کوییز.

سخن آخر

بر اساس اصول و قواعد سئو، طراحی و تولید محتوا به افزایش بازدید و ایمپرشن سایت و بهبود رتبه شما در نتایج جست‌وجوی گوگل کمک زیادی می کند. از طرفی هم تنها کافی است محتوایی مناسب (همچون استفاده از تصاویر و ویدئو) منتشر کنیم تا مخاطب زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند.

بازبینی و اصلاح محتواهای گذشته و قدیمی هم که از اوج واجبات سئو است. تمام این کارها در نهایت به کسب رتبه عالی برای کلمات کلیدی مورد نظرتان منجر می‌شود.

جایزه خودت از آژانس دیجیتال مارکتینگ 360 درجه ریتم دریافت کن

  • شانس خود را برای دریافت کوپن تخفیف امتحان کنید
  • 1 چرخش برای هر ایمیل
  • بدون تقلب
شانس خودتو امتحان کن
هرگز
بعدا یادآوری کنید
نه ممنون