تبلیغات دیجیتال

تبلیغ دیجیتال یعنی بهره وری از کانال‌های دیجیتالی برای معرفی کردن محصول یا خدمات یک نوع برند. این شیوه از تبلیغات، تفاوت‌های خیلی زیادی با حالت سنتی که مرسوم است، دارد. عموم مزایای‌ آن هم برگرفته از همین تفاوت‌ها است. حال که بیش از نیمی از جمعیت جهان با اینترنت سر و کار دارند، یعنی در دنیای دیجیتال هم حضوری بسیار فعال دارند؛ پس استفاده از چنین فضایی و بهره گیری از تبلیغات دیجیتال، می‌تواند نتایج مثبتی برایتان به ارمغان بیاورد. توجه داشته باشید، به قول بیل گیتس، کسب‌وکار و بیزینسی که آنلاین نباشد، قطع به یقین محکوم به نابودی ست!

در این مقاله، می‌خواهیم راجع به مزایای تبلیغات دیجیتال و کاربرد و هزینه های آن بیشتر صحبت کنیم.

مزایای تبلیغات دیجیتال

اگر بخواهیم هرآنچه را که گفتیم، در یک جمله مختصر بیان کنیم، باید بگوییم:

تبلیغات دیجیتال به معنی استفاده از کانال‌های دیجیتالی برای پروموت کردن کالا یا خدمات یک برند است.

این شیوه از تبلیغات، تفاوت‌های بسیار زیادی با حالت سنتی رایج دارد. عموم مزیت‌های آن هم متاثر از همین تفاوت‌هاست.

  • بهره‌وری از پتانسیل دنیای دیجیتال

چرا از بیلبوردها برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌شود؟ چون مردم در جاده‌ها و خیابان‌ها عبورومرور می‌کنند و حضوری پویا در این مکان­ها دارند.

حالا که بیش از نیمی از جمعیت جهان از اینترنت بهره می برد، یعنی آن‌ها در دنیای دیجیتال و آنلاین هم حضوری پویا و فعال دارند؛ پس استفاده از این محیط و تبلیغات دیجیتال، می‌تواند سرشار از نتیجه های خوب و مثبت باشد.

در حال حاضر، بسیاری از افراد برای تامین نیازهای شان از اینترنت استفاده می‌کنند، از جمله خرید انواع محصولات و خدمات مختلف. این عادت روز به روز در حال توسعه است و بنابراین حضور فعال در فضای دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند تا بهره‌وری بیشتری از این فرصت‌ها داشته باشید و از زوال کسب‌وکارتان جلوگیری کنید.

  • امکان هدف‌گیری دقیق‌تر

در روش‌های سنتی، قدرت هدف‌گیری بسیار محدود است. اما در تبلیغات دیجیتال، شما می‌توانید به شیوه‌های دقیقی به هدف موردنظر خود برسید! با استفاده از تبلیغات، مارکترها می‌توانند به افراد مختلف نشان دهند که احتمال خرید آن‌ها بسیار بیشتر است، زیرا برای حل مشکل خاصی به محصول یا خدمت آن‌ها نیاز دارند یا علاقه خاصی به آن محصول یا خدمات دارند.

با اطلاعاتی که در اختیار دارید، شما قادرید به ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، روان‌شناختی و موقعیت مکانی مخاطبان هدف و مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، بنابراین احتمال خطا در تیرتان بسیار کم خواهد بود.

  • استفاده از داده‌ها برای بهبود امور

همانند بسیاری از حوزه‌های دیگر در دنیای دیجیتال، در تبلیغات هم میتوان از داده‌ها بهره‌برداری کرد. با استفاده از این نوع داده‌ها، می‌توانیم ترجیحات و نیازهای کاربران را به صورت دقیق درک کنیم، میزان استفاده آن‌ها از پلتفرم‌های مختلف را کاملا بسنجیم، و تبلیغات دیجیتالی مورد علاقه آن‌ها را شناسایی کنیم.

تمام این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا بودجه خود را بهتر و بهینه‌تر مدیریت کنید و در نهایت، بیشترین بهره را به دست آورید.

نکتۀ مهم:

تبلیغات دیجیتال با دیجیتال مارکتینگ تفاوت هایی دارد!

تفاوت تبلیغات دیجیتال با دیجیتال مارکتینگ

احتمالا هر دو در بسیاری از جنبه‌ها شباهت دارند؛ اما در برخی جنبه‌ها تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد. بیایید هر دو را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

دیجیتال مارکتینگ

هرگونه فعالیتی که توسط یک کمپانی در چارچوب یک کمپین برای تبلیغ و ترویج محصولات یا خدمات خود در کانال‌های آنلاین انجام می‌شود به عنوان دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود. این فعالیت‌ها شامل اقداماتی مانند ایمیل مارکتینگ، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا، و تبلیغات دیجیتال می‌شود.

کاربرد تبلیغ دیجیتال

این عبارت به توصیف فرایند تبلیغ محصول یا خدمت یک برند از طریق کانال‌های دیجیتال برای جذب مخاطبان هدف اختصاص دارد. این فعالیت‌ها ممکن است به عنوان بخشی از یک کمپین دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرند، اما عبارت برعکس این گزاره درست نیست. در بخش بعدی که قسمت آخر این مقاله است، هزینۀ این مدل تبلیغات را بررسی خواهیم کرد.

هزینه تبلیغات دیجیتال چگونه محاسبه می‌شود؟

راه‌های مختلف و زیادی برای محاسبۀ هزینۀ تبلیغات دیجیتال وجود دارد. هرکدام از موارد زیر برای اوضاع و شرایط به‌ خصوصی مناسب هستند. در ادامه، با شکل‌های متفاوت آن آشنا خواهیم شد.

سخن آخر

علی رغم  حرکت دنیا به سوی پلتفرم های جهانی، همچنان بخشی خاص وجود دارد که از مزایا و خدمات بازاریابی دیجیتال بهره مند نیست.  بیشتر شرکت ها به علت نبود آگاهی کافی و عدم تجربه و علم، از این مسیر سر باز می زنند و ترجیحشان بازاریابی سنتی است.  اینجا است که حضور یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بالقوه می تواند کمک شایانی به این افراد بکند.

بازاریابی دیجیتال تضمینی برای آینده دنیای بازاریابی است و هر کسب وکاری باید حتما این مسیر را طی کند. اگر تجربه  کافی و دانش حضور در دنیای دیجیتال را ندارید و یا نیازمند به مشاوره با یک آکادمی تبلیغاتی را دارید، با تکمیل فرم مشاوره دیجیتال مارکتینگ کانون تبلیغاتی ریتم از خدمات متفاوت و متمایز این آژانس بهره مند شوید.

جایزه خودت از آژانس دیجیتال مارکتینگ 360 درجه ریتم دریافت کن

  • شانس خود را برای دریافت کوپن تخفیف امتحان کنید
  • 1 چرخش برای هر ایمیل
  • بدون تقلب
شانس خودتو امتحان کن
هرگز
بعدا یادآوری کنید
نه ممنون