شبکه های اجتماعی

تغییر سبک زندگی، پیشرفت سرسام‌آور تکنولوژی، رفع نیازهای مختلف مخاطبان و امکان تولید بی‌نهایت محتوای UCG و پارامترهای مختلف دیگر، عوامل اصلی رشد روزافزون کاربران شبکه های اجتماعی در یک دهه اخیر هستند. 

مدیریت و برنامه ریزی  شبکه های اجتماعی

حضور فعال و قوی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای هر برندی اساسی است. با این حال، استفاده نادرست از این شبکه‌ها ممکن است منجر به از دست دادن مشتریان و فرصت‌های کسب و کار شود و در نهایت بر روی درآمد تأثیر منفی بگذارد.

استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی در کنار سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری، اصلا دشوار نیست: ترکیبی از درک عمیق و مهارت‌های پایه می‌تواند در مدیریت آن تأثیر چشمگیری داشته باشد. در ادامه سه روش حیاتی برای مطرح شدن برندتان در شبکه‌های اجتماعی معرفی شده است.

راه اندازی حداقل سه کانال ارتباطی با مخاطبین برند

راه‌اندازی حداقل سه کانال ارتباطی با مخاطبان برند اهمیت زیادی دارد زیرا:

 

  1. رسانه اجتماعی: این روزها بسیاری از مخاطبان برندها در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. ارتباط برقرار کردن با آن‌ها از طریق این پلتفرم‌ها، امکان ایجاد ارتباط نزدیکتر و بیشتر با مخاطبان را فراهم می‌کند.
  2. وب‌سایت: داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای برای برند، امکان ارتباط مداوم با مخاطبان را فراهم می‌کند و اطلاعات بیشتری درباره برند، محصولات و خدمات آن ارائه می‌دهد.
  3. خبرنامه: ارسال ایمیل‌هایی با محتوای ارزشمند به مخاطبان، ارتباط مستقیم و فراگیرتری فراهم می‌کند و امکان برقراری ارتباط دائمی و اطلاع‌رسانی بهتر را فراهم می‌سازد.

طراحی استراتژی محتوایی برند

طبیعتا بدون یک استراتژی دقیق نمی‌توان به موفقیت فکر کرد. با داشتن استراتژی محتوایی برند می توانید به 5 سوال مهم پاسخ بدهید که اگر پاسخ آنها را پیدا کنید و بتوانید راهکارهای مناسبی برای آنها ارائه دهید، آن وقت می‌توانید به موفقیت تان امیدوار باشید:

  1. هدفتان از تولید محتوا چیست؟
  2. مخاطبین مان چه کسانی هستند؟
  3. مخاطبین چه زمانی به محتوای شما دسترسی دارند؟
  4. محتوا چه ارزشی برای مخاطبین دارد و چه مشکلاتی را حل می‌کند؟
  5. مخاطبین از چه کانالی به محتوای شما دسترسی دارند؟

داشتن یک استراتژی به شما کمک می‌کند تا مسیر خود را مشخص کنید، به اهدافتان برسید و از رقبایتان متمایز شوید. همچنین این امر به شما اجازه می‌دهد تا با ارزیابی عملکرد، بهبودهای لازم را در پیش بگیرید. استفاده بهینه از منابع و دستیابی به نتایج بهتر نیز از دیگر مزایای داشتن یک استراتژی است.

حضور موثر و مستمر در شبکه های ارتباطی

فعالیت مداوم و موثر در شبکه‌های اجتماعی به دیده‌شدن برند و برقراری ارتباط با جامعه‌ای از مخاطبان هدف که به این پلتفرم‌ها علاقه‌مند هستند، کمک می‌کند. از طریق حضور قوی‌تر می‌توانید رابطه عمیق‌تری با مشتریان برقرار کرده، مخاطبان بیشتری جذب کنید و در نهایت فروش بیشتری را داشته باشید.

برای برندها، هیچ استاندارد ثابتی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. اما تکنیک‌هایی وجود دارند که موفقیت کسب‌وکار را تضمین می‌کنند و به افزایش نرخ تعامل، افزایش آگاهی از برند و بهبود درک از آن منجر می‌شوند. حضور و دیده شدن تنها یک عامل از عوامل موفقیت در این رسانه‌ها نیست و باید به این موضوع توجه کرد.

شما در کنار به علاوه برنامه‌های بازاریابی خود، باید یک استراتژی بازاریابی مناسب برای شبکه‌های اجتماعی تدوین کنید. برای اینکار می‌توانید از استراتژیست‌های محتوا و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نیز کمک بگیرید.

 

 لینکدین

لینکدین به شما امکان می‌دهد تا به ارتباطات و فعالیت‌های خود در بازار کار شکل دهید. این پلتفرم امکان اشتراک‌گذاری پست‌ها و اطلاعات مرتبط با تخصص شما را با دیگران فراهم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به عنوان یک حرفه‌ای در یک زمینه خاص، نظرات و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

هر پلتفرم به یک استراتژی خاص نیاز دارد، به این معنا که نمی‌توان از یک استراتژی حضور در اینستاگرام برای حضور در لینکدین هم استفاده کرد. این دو پلتفرم دارای ماهیت‌های کاملاً متفاوتی هستند. اگرچه در هر دوی این پلتفرم‌ها محتواهای متنی، تصویری و ویدیویی به اشتراک گذاشته می‌شود، اما جامعه مخاطبان هر پلتفرم اختلافات قابل توجهی با یکدیگر دارند.

 اپارات

می‌توان به اطمینان گفت که آپارات بزرگترین پلتفرم ویدیویی ایرانی است و حضور در این شبکه اجتماعی مزیت‌های زیادی برای رشد تجارت شما دارد. این وب‌سایت امکانات فراوانی برای اشتراک‌گذاری ویدیوها اعم از معرفی محصولات و خدمات و همچنین کلیپ‌های مرتبط ارائه می‌دهد.

جایزه خودت از آژانس دیجیتال مارکتینگ 360 درجه ریتم دریافت کن

  • شانس خود را برای دریافت کوپن تخفیف امتحان کنید
  • 1 چرخش برای هر ایمیل
  • بدون تقلب
شانس خودتو امتحان کن
هرگز
بعدا یادآوری کنید
نه ممنون