خدمات تولید محتوا

در حال حاضر، استفاده از تولید محتوا در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای جلب توجه کاربران به شدت رو به افزایش است. محتوا یک بخش بسیار مهم و اساسی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد و به عنوان یک ابزار برای انتقال پیام و برقراری ارتباط عمل می‌کند. همچنین، تولید محتوا یکی از اصولی‌ترین عناصر سئو و بهینه‌سازی برای وب‌سایت‌ها محسوب می‌شود. در ادامه، به بررسی انواع و اهمیت خدمات تولید محتوا خواهیم پرداخت. همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در اینمورد بدست آورید!

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی را می‌توان به عنوان ابتدایی ترین شکل تولید محتوا دانست. ممکن است در نگاه اول، تولید محتوای متنی را مساوی پست‌نویسی برای یک وبلاگ و یا انتشار یک جزوه و یا مقاله در نظر بگیرید، اما واقعیت این است که اکثر انواع و فرمت‌های محتوا نیازمند یک تولید محتوای متنی حرفه­ای هستند.

فعالان رسانه­های اجتماعی هم اصلا نمی‌توانند اهمیت محتوای متنی را نادیده بگیرند. از توییت‌نویسی در پلتفرم توییتر تا کپشن‌نویسی اینستاگرام، مصداق‌های بارز اهمیت تولید محتوای متنی هستند و هر کس که در متن نویسی قوی‌تر باشد، می‌تواند تأثیر بسیار عمیق‌تری بر روی مخاطبان اش بگذارد.

تولید مقاله وبلاگ

امروزه ارزش هر سایت به مطالب و پست هایی است که ارائه می‌دهد. تا چندین سال پیش، زیبا و جذاب بودن و داشتن انیمیشن‌های خفن و منحصر به فرد باعث تمایز سایت ها نسبت به هم می‌شد؛ اما با ایجاد تغییر در الگوریتم گوگل و اهمیت آن به وبلاگ نویسی به ویژه تولید محتوای طبیعی و ارگانیک، اغلب مدیران سایت‌ها به دنبال شرکت‌ها و اشخاصی بودند تا برای آنها مقالات عالی و با کیفیت مناسب و متناسب با وب‌سایت­شان بنویسد.

پیدا کردن شخصی که بتواند محتوا را به گونه ای بنویسد که هم متناسب فضای گوگل باشد و هم کاربرپسند،  بسیار سخت است. این نکته را در نظر داشته باشید که تولید محتوا از عامل‌های خیلی مهم برای جذب کاربر و در نتیجه افزایش  بازدید و سئو سایت است، به همین علت است که به جای تمرکز داشتن بر تعداد مقالات، باید به کیفیت و نگارش مطالب بیشتر از هر چیزی اهمیت دهید.

 تولید محتوای متنی برای کانال تلگرام

در حال حاضر، تلگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران شناخته می‌شود. بنابراین، تولید محتوا در این فضای گسترده برای صاحبان کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

به علت سادگی و تنظیمات گسترده، این برنامه به یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی و افزایش فروش تبدیل شده است. به طوری که افراد زیادی از طریق تولید محتوا و نمایش محصولات و خدمات‌شان در این پلتفرم موفق به کسب درآمد شده‌اند.

 سناریو پست و استوری

نوشتن سناریوی کاربرپسند و با کیفیت برای پست در اینستاگرام دغدغه کسانی است که در این کار دستی دارند. حتماً برای شما و اطرافیانتان این چالش پیش آمده که هیچ ایده‌ای برای پست­های اینستاگرام نداشته باشید. این چالشی ا‌ست انکار ناپذیر که برای افراد دست به قلم پیش می‌آید.

تولید مقاله وبلاگ

در پلتفرمی چون اینستاگرام که پر از تبلیغات است، نوشتن یک سناریو جذاب می‌تواند کار چالش‌برانگیزی باشد. برای جلب توجه مخاطبان، نیاز به ایده‌های خاص و جذاب داریم تا بتوانیم آن‌ها را به صفحه خود جذب کنیم.

سناریو نویسی تبلیغاتی بسیار تخصصی است و به عنوان یک مسیر ارتباطی با مخاطبان شناخته می‌شود.Top of Form نگارش سناریو مستقیما بر جذابیت تیزر و فیلم تأثیرگذار است. هنگام نوشتن برای سناریو، باید به خصوصیات محصول و مخاطبان توجه داشت و از لغت‌ها و عباراتی استفاده کرد که برای بینندگان جذابیت داشته باشند و همه جزئیات مورد نیاز را با لهجه­ای منحصربه فرد و متفاوت ارائه دهد، به‌طوری که در ذهن مخاطب هیچ شک و ابهامی ایجاد نشود.

Top of Form

تولید محتوای تصویری

تولید محتوای تصویری، به عنوان یکی از بخش­های مهم در بازاریابی محتوا شناخته می­شود. یکی از راه­های دستیابی به موفقیت در دنیای دیجیتال بهره­وری از تولید محتوای تصویری است که تناسب کاملی با متن محتواهای تولید شده دارد. علاوه بر آن، همواره باید به خاطر داشته باشید که حدود ۹۰ % از اطلاعات وارد شده در مغز بصری است و ۶۵ % از اشخاص نیز با مشاهده مطالب میتوانند آن­ها را در حافظه­شان نگه دارند.

انواغ مختلفی برای تولید محتوای تصویری وجود دارد از جمله: تصویر، ویدیو، اینفوگرافیک، اسلاید و اسکرین‌شات.

فیلم برداری

از دیگر موارد موثر در یک وب سایت فیلم برداری متناسب با محتوای متنی است که در بازاریابی محتوا هم به عنوان یک استراتژی بسیار مهم در نظر گرفته می شود. استفاده از فیلم یا ویدیوی مناسب مشکلات احتمالی را نشان می­دهد و از محصول معرفی شده به عنوان راه حلی ایده آل بهره می برد. در حال حاضر کسب و کارهای موفق زیادی هستند که اهمیت فیلم برداری را در نظر می­گیرند و باتوجه به آن اقدام به تولید محتوای تصویری می­کنند. استفاده از ویدئوها منجر به جذب بیشتر مخاطبان به محصولات مورد نظر می‌شود، و در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در طول روز از یوتیوب برای مشاهده ویدئوها استفاده می‌کنند.

عکاسی

همانطور که اشاره شد، عکس‌ها توانایی بالایی در جاودانه شدن در ذهن کاربران دارند. اگر کسب و کار شما دارای یک برند قوی است، مشاهده محصولات می‌تواند افراد را به خرید ترغیب کند و اعتبار شما را تایید کند. این امر می‌تواند به برندسازی محصولات­تان کمک زیادی کند.

مسئله ای که در برندسازی خیلی مهم است، ایجاد کردن هویت بصری، جلب اعتماد مشتریان و تبدیلشان به مشتریان دائمی است. عکاسی با شفاف‌سازی می‌تواند به افزایش اعتبار و فروش محصولات کسب و کارها کمک کند.

قدیما برای معرفی محصولات و تولید محتوای تبلیغاتی، از تصاویر آماده استفاده می‌شد. اما این تصاویر به دلیل تکراری بودن، کیفیت و جذابیت آنچنانی نداشتند. اما اگر شغل شما برایتان مهم است و می‌خواهید به کسب درآمد بالا برسید، صرف هزینه برای تهیه تصاویر واقعی با کیفیت به همراه برندسازی منجر به افزایش فروش محصولات شما می شود.

ساخت تیزر

تیزر تبلیغاتی در دسته‌های متنوعی از جمله تیزر رئال، تیزر موشن رئال، تیزر تبلیغاتی صنعتی، تیزر تبلیغاتی موزیکال و تیزر تبلیغاتی محصول با یک استراتژی خاص ساخته و منتشر می‌شوند.

تیزر تبلیغاتی، به طور مختصر یک فیلم تبلیغاتی است که در بازه زمانی کوتاهی معمولا از چند ثانیه تا یک دقیقه، به معرفی محصول یا خدمات می‌پردازد. با توجه به اهمیت آن در این روزها، کاربرد این نوع تبلیغات بسیار گسترش یافته است.

وقتی یک تیزر تبلیغاتی جذاب و با کیفیت را منتشر می‌کنید، تأثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبان هدف خود به‌جای می‌گذارید. همچنین، باید اشاره کرد که وقتی ویدئوی تبلیغاتی حرفه‌ای‌تر و با کیفیت بهتری داشته باشد، می‌توان بینندگان بیشتری را به مشتریان تبدیل کرد. تأثیر و مزایای تولید تیزرهای تبلیغاتی به‌قدری محسوس است که باز هم مایل به انجام آن خواهید شد.

Top of Form

اهمیت مجموعه‌ی تصویر، صدا، رنگ و گرافیک در تیزر تبلیغاتی بسیار بیشتر از حضور ده‌ها بازاریاب حرفه‌ای یا استفاده از متن بلندبالا است. گاهی حتی شوخی‌ها و لحظات احساسی یک تیزر تبلیغاتی، مشتری را به طور چشمگیری به برند شما جذب می‌کند به نحوی که نام و برند شما ممکن است به‌مدت طولانی در ذهن مخاطبان نقش بیفتد و از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای آن‌ها تلقی شود.

 

تولید محتوای صوتی

درحال حاضر، می‌توانید حضور محتوای صوتی را در سراسر اینترنت مشاهده کنید. از وبلاگ‌های ساده مرتبط با کسب و کارها تا اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌هایی که به صورت خاص برای استریمینگ محتوای صوتی طراحی شده‌اند.

 با توجه به سیاست‌های جدید گوگل و سایر موتورهای جستجو که ارزش بالایی برای تولید و انتشار محتوای صوتی در نظر گرفته‌اند، تنوع این نوع محتوا در چند سال اخیر بسیار افزایش یافته است. محتوای صوتی می‌تواند به شکل‌های مختلفی مانند پادکست، کتاب صوتی، برنامه‌های رادیویی و غیره ارائه شود.

پادکست ها

پادکست و محتوای صوتی دو بخش مجزا هستند، اما با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند. در واقع، پادکست به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های محتوای صوتی به‌حساب می‌آید. محتوای صوتی شامل انواع مختلفی از محتواهایی مانند کتاب‌های صوتی، مقاله‌های صوتی و غیره می‌شود.

 بی‌تردید، اخیراً پادکست‌ها و محتواهای صوتی نسبت به محتواهای متنی یا تصویری بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. اگر پادکست‌ها و محتواهای صوتی توانایی حفظ نامحدودی خود را داشته باشند، بدون شک در نظر مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی محبوب باقی خواهند ماند.

به‌علاوه، یکی از دلایل محبوبیت این نوع محتوا، هزینه تولید کمتر محتوای صوتی نسبت به دیگر انواع محتواهاست.

ویدیو کست ها

همانطور که بسیاری از شما از پادکست لذت می­برید، افراد زیاد دیگری هستند که ترجیحشان فیلم و ویدئو است. البته جای تعجبی وجود ندارد، چرا که یوتیوب به عنوان دومین پلتفرم محبوب در رسانه‌های اجتماعی به حساب می آید.

شما می‌توانید با اضافه نمودن یک ویدئو به پادکست­تان تعداد زیادی طرفدار و مخاطب را جذب کنید. اضافه کردن ویدئو به پادکست شما می‌تواند باعث شود که کاربران رسانه‌های اجتماعی، وقتی با آن روبه‌رو می‌شوند، برایشان جذاب‌تر از پادکست ها باشد.

رشد کسب‌وکار با محتوا

محتوایی که شما ایجاد می‌کنید برای رشد تجارت شما بسیار اهمیت دارد. ایجاد محتوایی که با برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد و باعث جذب و اعتماد مخاطبان می‌شود، می‌تواند همانند سایر فعالیت‌های بازاریابی به طور مستقیم بر فروش شما تأثیر بگذارد.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه در ایجاد محتوای خود، باید به‌درستی بفهمید که تولید محتوا چه مفاهیمی را در بر می‌گیرد و چه تاثیری بر حرفه‌ی شما دارد. کانال‌های اجتماعی شما نیز یک خروجی قدرتمند برای پیشرفت کسب و کارتان هستند و محتوایی که برای این کانال‌ها ایجاد می‌کنید، مستقیما‌ به مخاطبان شما دسترسی دارند.

توانایی محتوای الکترونیکی به اندازه‌ای بالاست که می‌تواند منجر به ایجاد درآمد از مشتریان شما شود و آنها را تشویق کند تا در کانال‌های اجتماعی درباره برند شما با دیگران صحبت کنند.

 

 

 

جایزه خودت از آژانس دیجیتال مارکتینگ 360 درجه ریتم دریافت کن

  • شانس خود را برای دریافت کوپن تخفیف امتحان کنید
  • 1 چرخش برای هر ایمیل
  • بدون تقلب
شانس خودتو امتحان کن
هرگز
بعدا یادآوری کنید
نه ممنون